Followers

Monday, 5 December 2011

menjadi tunangan orang tanpa disedari????









Menjadi Tunang Orang Tanpa Kita Sedar?

Jika seorang lelaki menyatakan hasrat kepada seorang perempuan untuk dijadikan isteri dan wanita itu bersetuju, adakah ia dikira bertunang walaupun ibu bapa perempuan itu belum tahu atau tidak kenal pihak lelaki?

Jawapan

Makna pinang dari segi syarak adalah pihak lelaki menyatakan hasrat berkahwin kepada pihak perempuan. Apabila pihak perempuan berkata setuju, maka perempuan itu sudah dikira menjadi tunang kepada lelaki tersebut.

Contohnya apabila seorang lelaki berkata kepada seorang perempuan, "Aku ingin jadikan kamu sebagai isteriku."

"Kahwin la dengan kita bila-bila," jawab perempuan tersebut.

Maka dari segi hukum syarak, tatkala pihak perempuan itu bersetuju, dia telah menjadi tunang kepada lelaki tersebut; walaupun ia disebut dalam telefon.

Jadi, haram bagi lelaki lain untuk masuk meminang jika hal itu diketahui. Namun jika pihak lelaki lain yang ingin masuk meminang itu tidak tahu, maka ia tidak haram.

Bagaimana dengan kebiasaan orang Melayu yang menghantar rombongan meminang untuk lelaki meminang perempuan?

Ia hanyalah adat Melayu, dan tiada kena mengena dengan hukum Islam. Antara hukum Islam dan hukum adat, mana satu lebih penting?

Namun tiada masalah dengan adat Melayu itu, cuma dari segi hukum Islam, bertunang itu adalah apabila seorang perempuan itu bersetuju dengan hasrat pihak lelaki untuk menjadikannya seorang isteri.

Bagaimana Jika Perempuan Itu Ketiadaan Ibu Dan Ayah?

Mengikut hukum syarak, jika perempuan itu persetujuannya sudah diizinkan oleh syarak seperti perempuan yang cerdik, yang sudah baligh dan sebagainya, ia sudah dianggap bertunang jika dia bersetuju dengan pelawaan lelaki yang menyatakan hasrat mengahwininya.

Apabila perempuan itu persetujuannya tidak menepati hukum syarak seperti belum baligh, gila dan lain-lain, maka wali diperlukan untuk menjawab 'pinangan' tersebut.

Kesimpulannya, kita perlu berhati-hati kerana kita boleh menjadi tunang orang tanpa kita sedar. Pastinya ramai yang tidak tahu dan perasan akan hakikat ini

Friday, 2 December 2011

PENA MUSAFIR: Akibat Meliwat Dan Membunuh

PENA MUSAFIR: Akibat Meliwat Dan Membunuh: Saya tak berapa tau tentang jalan cerita si penjenayah ini kena tangkap. Tapi inilah hukuman bagi meliwat dan membunuh. Mengikut cerita ora...

Saturday, 26 November 2011

amalan-amalan dalam ISLAM..


LARANGAN-LARANGAN TERRHADAP AMALAN PERBUATAN DAN KEBIASAAN
YANG BOLEH MEROSAKKAN KESIHATAN TUBUH BADAN
  • mandi setelah makan..
  • sentiasa berada dalam kelu-kesah da berduka cita...
  • terlalu lapar..
  • berjaga malam selain dari QIAMULLAIL..
  • makan daging yang tidak disembelih mengikut hukum Islam.
FAKTOR-FAKTOR YANG MENGUATKAN TENAGA TUBUH BADAN
  • makan daging
  • selalu menghidu bau2 yang wangi...
  • banyak mandi selain mandi jimak(junub)
  • memakai pakaian dari kapas
  • mandi dalam keadaan sederhana..(xt'llu kenyang..xt'llu lpar)
  • makan makanan yang manis. 
FAKTOR YANG BOLEH MENDATANGKAN PENYAKIT
  • banyak bercakap                                                             
  • banyak tidur
  • banyak makan..
FAKTOR YANG BOLEH MELEMAHKAN BADAN
  • sentiasa berduka cita dan keluh kesah
  • banyak mnum air yang bercampur dengan air liur sendiri..
  • banyak makan makanan yang serba masam..
SUPAYA BADAN SENTIASA SIHAT
  • minum madu lebah asli yang dicampur dengan air sejuk.
  • sentiasa minum air lebihanm dari wuduk
BAGI MENAMBAHKAN KECERDASAN AKAL
  • tinggalkan bercakap kosong.
  • sentiasa bersugi
  • sentiasa berdamping dengan orang alim...
MAKANAN ATAU MINUMAN YANG TERJATUH LALAT KE DALAMNYA, 
MAKANLAH, JANGAN DIBUANG

sekiranya  lalat jatuh kedalam makan atau mnuman...jangan dibuang...tengelamkan seluruh lalat tersebut..baung dan nikmatinya kembali...ia tidak beracun dan selamat dgunakan...egat..jgn m'bazir..m'bziramalan syaitan..



FAKTOR-FAKTOR YANG MEMBAWA KEPADA MENJADI PELUPA/MELEMAHKAN
DAYA INGATAN DAN KEFAHAMAN
  • melihat perkara2 haram
  • membuang air semasa bersugi
  • minum @makan mknn@mnuman yang bercampur dengan semut
  • tidak membaca Al-Quran
  • minum/makan mkan dan mnuman haram@diperoleh dari sumber yang haram
  • mengumpat@mengata
  • terlalu memikirkan llaki @wanita(bukan mahram)
  • asyik bercinta(bukan dengan cara Islam)
  • terlalu memikir yang bukan2..
  • sentiasa dalam keluh kesah/duka cita
LARANGAN DAN PERATURAN SELEPAS MAKAN
  • dilarang KERAS tidur selepas makan krna boley mengeraskn hati..
  • hendaklah berjalan2 sekurang2nya 40 langkah
  • sebaik2nya mendirikan solat selepasnya spya  makanan mudah hadam hadam...
SUPAYA AIR YANG DIMINUM MENDATANGKAN KESIHATAN UNTUK BADANSEBOLEH-BOLEHNYA
JANGAN MEMINUM AIR DI WAKTU-WAKTU BERIKUT:
  • selepas berseman,bersukan dan melakukan kerja2 berat
  • selepas@sblom makan
  • ketika sedang makan
  • selepas makan buah2an
  • selepas kuar dari bilik air
  • ketika terjaga dari  tidur.. 
CARA TIDUR YANG SEBAIK-BAIKNYA DIAMALKAN OLEH RASULULLAH S.A.W.
  • tidur awl sesudah solat Isya' jam 10pm @ 11 pm.dalam keadaan berwuduk
  • bangun awl separuk kedua malam jam 1 am @ 2am,bersugi,wuduk dan solat tahajjud
  • kemudian tidur..dan bangkit semula  sebelum terbit fajar(solat subuh)
  • tidur dengan mendiring badan disebelah rusuk kiri,rusuk kana di bahagian atas..tujuan:untuk pastikan kedudukan makanan di dalam usus,cepat hadam...tdur dalam keadaan itu sehingga bgun tidur..
WAKTU-WAKTU YANG TIDAK DIBENARKAN TIDUR 
  • awal-awl pagi setelat terbit matahari                                         
  • selepas masuk waktu asar
  • tidur dibawah cahaya matahari walaupun terkena separuh badan
BAHAYA TIDUR DI SIANG HARI
Dilarang tidur di siang hari di dalam keadaan cuaca yang panas kerana:
  • mendatangkan penyakit kulit
  • merosakkan warna kulit
  • melemahkan jantung
  • menambah tekanan perasaan yang melua-luap
  • melemahkanbadan dan mengurangkan tenaga syahwat
  • melemahkan kecerdasan akal
CARA MENGHINDARKAN LESU SELEPAS BANGKIT DARI TIDUR
  • bersihkan tubuh terutamanya dibahagian tangan,muka dan kaki sebelum tidur
  • hindarkan dari tidur lewat malam
  • lakukan gerak badan dan senaman di atas katil setelah bangun dri tdur sebelum turun dari katil
  • munum segelas air masak setiap pago sebelum bersarapan tetapi jangan selepas saja bangun tidur.
  • cucilah muka terutama bahagian kelopak mata dengan air suam..
  • ambil wuduk dan solat subuh.
PEKARA-PEKARA YANG BOLEH MELEMAHKAN TENAGA DAN MEMPERCEPATKAN TUA
  • terlalu banyak bercita-cita dan berangan-angan
  • banyak minum air pada waktu pagi
  • banyak makan @mnum  bnda yg serba masam.

SEBAB-SEBAB UTAMA DITIMPA PENYAKIT JANTUNG


  • merokok yang berterusan
  • kolestrol yg berlebihan(punca yang utama)
  • kurang tidur
  • sentiasa mandi pd waktu tengah malam
  • melakukan kerja secara berterusan
FAKTOR-FAKTOR YANG MEMBAWA KEPADA LEMAH DAYA  PENGLIHATAN
  • melihat benda2 kotor
  • melihat pada palang n salib
  • duduk membelakangkan kiblat.
  • berpagi n berpetang dengan muka masam
  • banyak menagis..

Friday, 25 November 2011

contents senyuman menawan hati

assalamualaikom...
bwu2 ni ader bkak stu blog follower aty....dy ada link contest SENYUMAN MENAWAN HATI...
hik3..ase cm best lak...
n atyn cadang nk masok contest ni...tp bkn 4 atyn..tp 4 baby bwu atyn...
xder senyuman yang setenang senyuman mereka yg bebas dari noda...selembut n seputih kain yang belom tercorak....


 syarat-2 nye . jeng jeng jeng <3

#Wajib 'follow' blog  arda supaya senang untuk mengetahui perkembangan contest ini .
#Buat satu entri tentang contest ini bertajuk 'CONTEST SENYUMAN MENAWAN HATI'
#Letak banner  atas tu di dalam entri yang korang buat .
#sertakan satu gambar ‘SEYUMAN’ korang . hanya ur picture , family , bf or gf yea .
#Tag 3 orang & wajib inform sama diorang tentang contest ini yea .
#Contest ini automatik terbatal jika kurang 20 orang yang join .
#tarekh tutup :  25 DEC 2011 .




suatu kelahiran(mohammad qairil)

insan tersayang::rahayu bt hamid(mummy)
elina shakila
                              nurul 'atikah bt zahari(bunkfatt fatt)

Tuesday, 22 November 2011

atyn.....unisel...n..blog!!!!

  assalamualaikom wbt...


agak2nya da lama atyn xpost aper2 kt blog ni kn???haha....mgkin kwn2 yg ader mai lawat blog ni(kalau la...)  msty tertanya2 kn??maner minah ni???awt lama xwt post bru???why???why????
opss...sowi sgt2...sbnrnya atyn ni agak sbuk(sbnrnya xsebok pon...byk tdo) kt UNISEL..ader byk bnda atyn nk kongsi ni...sal atyn dok study kt sna...tapi xkesampaian bila ttber ja blog ksygn atyn ni xboley bkak!!!!!ya...xboley bukak...atyn da gner mcm2 care da..password try mcm2 jns tp xley bukak...seminggu atyn xllu mkn.....pkir cra nk dptkn blik blog ni.....tdo xlena....mandi xrsa basah....mendung jgak la hri 2..nages ja...ase cm kematian kucing lak..meeeoooww.....hahaha....
                                                       frust sgt2b mcm telur2 ni...(-.-)


hahaha.....ok..pyh nk cter sbnrnya bnda2 ni cz sumr bnda da lpas...ahkhirnya blik kg atyn try sekali bkak..n kali ni da boley da..haha..ok2..pasni atyn nk tulis besar2 kn dlm buku password blog ni..xmao luper2 agy da....huhu..syg blog ni..pass ni aty nk kongsi mcm2 agy gn kwan2..bia smpi berbuih air mata bacer..nga tggu idea masok ni..idea..idea....heheh..ni ader gmbr skit nk kongsi...

gambar2 atyn at UNISEL...

pengembaraan bermula!!!

muka neves+ control comey=bajet tomey!!!!
 n=mak lagi..malu2 kucing!!meeoow...


saat2 kitowg sesat!!!!!





makan2 hangin kt i-city dulooo...




pendaftaran+campus life=arrgh!!cm xcya da jd boodak u!!!
 no giliran pendaftaran(ase cm msok odisyen AF lak..)

 
kwan umah yg mla2 styn knl..ecah n eika..

                                                       suasana orientasi..
                                                                mlm penutup orientasi..

sebok ja belakang 2!!!

     1st kuliah..

             nasi goreng UNISEL!!!!

                                                                          beg...

                                                                                jaket..
tag nama..

wokey..2 sja...assalamualaikom!!!!




Saturday, 24 September 2011

manusia.....malaikat....syaitan......

Manusia - Eh, dah subuh dah?
Malaikat - bangunlah wahai anak Adam, tunaikan solat subuh mu ....
Syaitan - Alahhhhhh, kejaplah, ngantuk ini...awal lagi nie?.zzzzzzzz
... ... ...
Manusia - Nak makan, laparlah ??
Malaikat - Wahai Anak Adam, mulakanlah dengan Bismillah....
Syaitan - Ahh, tak payahla... dah lapar ini !! mmm..sedapnyaaaa? ..

Manusia - Hari ni nak pakai apa ye?
Malaikat - Wahai anak Adam, pakailah pakaian yang menutup aurat..
Syaitan - Ehh, panaslah, takde style langsung, nampak kampung!!!

Manusia - Alamak, dah lewat!
Malaikat - Bersegeralah wahai manusia , nanti terlewat ke pejabat.....
Syaitan - Ahhh?awal lagi?mmm..aaahh? suruh si X, punchkanlah?

Manusia - Azan sudah kedengaran.. ..
Malaikat - Wahai anak Adam, bersegeralah menunaikan kewajipan
Syaitan - Baru pukul berapa.. rilex lah..awal lagi nieii?.

Manusia - Eh, eh.... tak boleh tengok ini, berdosa...
Malaikat - Wahai anak Adam, alihkanlah pandanganmu, sesungguhnya Allah Maha Melihat dan mengetahui !
Syaitan - Perggghh... best tu... . rugi ooo kalau tak tengok nie..

Manusia - Saudaraku sedang melakukan dosa
Malaikat - Wahai anak Adam, cegahla ia..
Syaitan - Apa kau sibuk? Jangan jaga tepi kain orang, lantaklahh? ..

Manusia - Elok kalau aku sampaikan nasihat ini kepada orang lain
Malaikat - Wahai anak Adam, nasihat-menasihatil ah sesama kamu..
Syaitan - Sendiri pikirlah, semua dah besar, buat apa susah2... pandai2lah?

Manusia - aku telah berdosa..
Malaikat - Wahai anak Adam, bertaubatlah kamu,sesungguhnya Allah Maha Pengampun. .
Syaitan - Tangguhlah dulu, lain kali boleh bertaubat... lagipun muda hanya sekali....rugila. .... (kalau sempatla)

Manusia - Kalau pergi, mesti seronok!
Malaikat - Wahai anak Adam, kakimu ingin melangkah ke jalan yang dimurkai Allah, berpalinglah dari jalan itu ....
Syaitan - Jangan bimbang, tiada sesiapa yang tahu...Jomlahhh?

Manusia - Uuhhh?letihnya arini..tak solat lagi nieee?.
Malaikat - Wahai anak Adam, taatilah Allah dan RasulNYA, kebahagiaan di dunia dan akhirat untukmu. Solat itu wajib bagimu...
Syaitan - Hey anak Adam, ikutilah aku,kebahagiaan di dunia (sahaja) dan kebahagiaan diakhirat (jangan mimpilah!) untukmu....

Sekarang anda mempunyai 3 pilihan :
1... Anda - Patutke aku biarkan teks ini tetap di sini..

                                          manusia dcpta dri tanah yg sntiasa berbolak balik hatinya...

2. Malaikat - Ingatkan pada kawan yang anda kenal (sebarkan ini)



                                      di cipta daripada cahaya yang sentiasa membawa kebenaran ...

3. Syaitan - Tak payahlah sebuk2 biar je disini..kalo boleh delete je..



                                              syaitan..dcipta daripada api tanda satu penghinaan atas 
                                  keiingkaran n kesombangan untuk taat kepada sang PENCIPTA....
                                         janjy telah terpatri untuk memesongkan keturunan ADAM....

Friday, 23 September 2011

hak2 seorang perokok.....

setiap manusia  n segala makhluk yg diciptakan oleh ALLAH SWT ini punyai hak nya masing2....
xkre smada dy manusia....haiwan..jin....hantu n laen2..sumer ader hak..kuman ponj nader hak taw!!!


YA!!!di sini disini disenaraikan HAK2 yang perlu diketahui dah hakikat sebenar di sebalik harga SEBATANG rokok.....


dengan membayar RM0.50 untuk SETIAP BATANG rokok....
anda sebenarnya membelanjakan:



  • RM0.24 untuk CUKAI HASIL TEMBAKAU....
  • RM0.14 untuk KEUNTUNGAN PENGILANG rokok...
  • RM0.05 untuk PERUNCIT...
  • RM0.01 untuk KEUNTUNGAN PEMBORONG /PENGEDAR rokok...
  • RM0.01 untuk dinikmat PENANAM/PENGAWIT TEMBAKAU....
~so...samada sedar atau tidak sedar...harga SEBATANG rokok bila ditolak gn sumer bajet di atas hanyalah RM0.05!!!!!!xker terlalu mhal 2...bakor duet..bakor duet...~



SETIAP rokok yang dihisap....anda sebenarnya MENGHADIAHKAN diri anda dengan:



  • 20X LEBIH risiko KANSER PEPARU...
  • 10X LEBIH ancaman PENYAKIT PEPARU...
  • 10X LEBIH padah SALURAN DARAH TERSUMBAT....
  • 4X LEBIH ancaman SERANGAN JANTUNG...
  • 2X LEBIH risiko SERANGAN STROK...
  • 50% risiko KEMATIAN akibat tabiat MEROKOK......
DAN YANG PALING BEST SEKALI....ANDA JUGA SEBENARNYA TELAH MENGHADIAHKAN PENDERITAAN KEPADA SESEORANG YANG SELAMA INI AMAT MENYAYANGI ANDA.....HEBATNYA ANDA!

berhentilah sebelum TERLAMBAT!!!

Sunday, 18 September 2011

doaku buatmu....


__1§§¶¶_______________________
_________1¶¶¶¶¶§¶¶1_____________________
________¶¶¶¶§§§§§¶¶§____________________
_______¶¶§§§§§§§§§¶¶§___________________
_______1¶¶§§§§§§§§§¶¶1~Ya Allah…
________¶¶§§§§§§§§§§¶¶¶~~ Ampunilah daku dan sahabatku
_________¶¶§§§§§§§§§§¶1~~dan masukkanlah kami kedalam
__________¶¶§§§§§§§§¶¶§~~rahmatMu dan Engkau adalah Tuhan
___________¶¶§§§§§§§¶¶¶~yang maha penyayang...
____________¶§§§§§§¶¶~ Ya Allah… Lindunglah sahabat2ku
____________¶§§§§§§¶_________________¶1_
_________1¶¶§§§§§§§¶§_______________§¶¶_
________§¶¶¶§§§§§§§¶¶_____________¶¶¶¶1_=AMIN......
_______¶¶§§§§§§§§§§§¶¶__________1¶¶¶¶___
______¶¶§§§§§§§§§§§§§¶1______§¶¶¶¶¶¶____=AMIN......
_____1¶§§§§§§§§§§§§§§¶§_____¶¶¶§¶§¶1____
_____¶¶§§§§§§§§§§§§§§§¶¶§1§¶¶§§§§¶§_____=AMIN......
_____¶¶§§§§§§§§§§§§§§§§§¶¶¶§§§§¶¶§______
_____¶¶§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§¶¶¶1_______=AMIN......
_____¶¶§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§¶¶1________
_____¶¶§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§¶¶¶__________=AMIN......
_____¶¶§§§§§§§§§§§§§§§§¶¶¶¶¶1___________
_____¶¶§§§§§§§§§§§§§§§§§§¶§_____________=AMIN......
_____¶¶§§§§§§§§§§§§§§§¶1________________
_____¶§§§§§§§§§§§§§§§§§¶________________=AMIN......
_____¶§§§§§§§§§§§§§§§§§¶¶_______________
____1¶§§§§§§§§§§§§§§§§§§¶¶1_____________=AMIN......
____§¶¶§§§§§§§§§§§§§§§§§§¶¶¶¶1__________
____1¶§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§¶¶¶¶¶1_______=AMIN......
_____¶¶§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§¶¶¶¶¶1____
______¶¶§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§¶¶¶¶¶1_=AMIN......
_____1¶§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§¶¶¶1
____¶¶¶¶§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§¶¶
___¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶§¶§§§§§§§§§§§¶§
_1¶1_____________11111111§§§§§§§§§§§§§1_
¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦
¦................AMIN YA ROBAL ALAMIN.................¦
________¶¶¶¶¶¶¶
______¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
_____¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
____¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
__.¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
__.¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶___(¯`♥´¯) ─────────█─█
_¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶____`•.¸.•´-████──█──█─█
¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶______¶¶¨¨¨¨ █──█──█──█─█
¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶_________¶¶¶¨¨¨¨ ████──█──█─█
¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶________¶¶¶¶¨¨¨¨ ───███████─█
¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶_____¶¶¶¶¶
¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶___¶¶¶¶¶¨¨ Yaa ALLAH ..
¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¨¨ Sesungguhnya aku lemah
¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¨¨ tanpa petunjuk-MU
¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¨¨ aku buta tanpa bimbingan-MU
¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¨¨¨¨ aku cacat tanpa hidayah-MU
_¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¨¨¨ aku hina tanpa Rahmat-MU
__¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
__¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
__¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
___¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
____¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
_____¶¶__¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
___¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
○°ºoº° °ºoº° °ºoº° °ºoº° °ºoº° °ºoº° °ºoº°
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯• ‘♥_♥’..
♥q✿r♫m•*¨*•.¸¸❤ LURVE ALLAH ✿♫•*¨*•.¸¸❤
♫•*¨*•.¸¸ﷲ♥.♥ﷲ¸¸.•*¨*•q♫r♫m•*¨*•.¸¸ﷲ♥.♥ﷲ¸¸.•*¨*•♫♫•*
║║♫═╦╦╦╔╗ Never say, OH ALLAH I have problems;
♫╚╣║║║║╔╣ But always say, OH problems, I've ALLAH! ♥

Saturday, 17 September 2011

jangan terpedaya bdengan tudung labuhku..



jangan tertipu denga tudung labuhku....
kerana ia bukan pengukur keimanan seseorang..

jangan tertipu denga tudung labuhku...
aku hanyalah seorang muslimah..
 yang masih lagi dalam proses memncari kemilau cahaya ISLAM sebenar..
berusaha menjadi muslimah solehah...
tapi..
bukan bermaksud aku adalah manusia yang sempurna..
tetapi 
dengan tudung labuhku...
aku berusaha mencari keredhaan illahi..



babi..oh babi..kenapa kau babi???

baru2 ni atyn tengok AL KULLIYAH kt TV3..ader la sowg mok cik 2 tnya...kalo mentega ?????(xegat nmanya) itu di sahkn oleh JAKIM mengandungi DNA B+A+B+I...cmner agknya nsib pemgusaha2 kek lapis SARAWAK(feveret sya)??mula2 pkiran agak menggong dlm hati ni  memangkah makcik ni...tp bla dfkirkn blik..btoi jgk.....stu kerugian 2....kalo xgner x sedap cm slaloo...parah2....siaan diorg xlaku ni..nk gner buttercup pon tatot xsedap..huhuhu...

ATYN tertarik gn petikkn ustaz ni...
BABI ADALAH HAIWAN LUAR BIASA...SEKALI LGI DIULANG.....LLLLLLLUUUUUUAAARRR BBIIIIAASSAAA!!!!
DALAM PERUBATAN..INSULIN N INJAP JANTUNG YG MENGANTIKAN INJAP YG ROSAK ADLH BERSUNBERKAN BABI..ORANG ISLAM YANG MAKAN BABI AKAN MEWARISI SIFAT2 BABI(PENGOTOR,KUANG HAJAQ,XTAW MALU,KIANAT DLL).ALLAH SWT MELARANG HAMBANYA DARI MEMAKAN KERANA INGIN MENJAUHKAN HAMBANYA DARI SIFAT2 TERCELA YG ADA PD BABI..

berikut adalah PRO N KONTRA riwayat seekoq BABI..

KEGUNAAN HAIWAN INI DALAM PRODUK HARIAN

Rujuk nombor di atas untuk mengetahui kawasan dan produk apa yang dihasilkan dari kawasan itu:
1. Uji kaji senjata kimia. Tisu manusia dan tisu babi hampir sama, maka ia sering digunakan untuk ujikaji senjata kimia.
2. Ais Krim. Digunakan untuk menghasilkan gelatin bagi mengawal proses penghabluran gula dan melambatkan proses pencairan ais krim. Ais krim ada gelatin??
3. Baja. Dihasilkan dari bulu babi yang diproses.
4. Mentega rendah lemak. Gelatin di bahagian ini digunakan sebagai tekstur.
5. Bir. Gelatin di bahagian ini digunakan sebagai agen penjernih. Bertindak balas dengan bahan pahit dan tanin untuk menyerap warna air keladak dan menghasilkan air yang jernih.
6. Pelembut Pakaian. Asid lemak dari lemak tulang di kawasan ini menghasilkan warna.
7. Berus cat. Dihasilkan dari bulu babi.
8. Jus Buah-Buahan. Gelatin digunakan untuk menyerap keladak bagi menjernihkan air.
9. Syampu. Asid lemak digunakan untuk menghasilkan warna syampu yang berkilat seperti mutiara.
10. Lilin. Digunakan untuk mengeraskan lilin dan mempercepatkannya menjadi cair.
11. Roti. Protein dari bulu babi digunakan untuk melembutkan doh roti.
12. Peluru. Gelatin tulang digunakan di dalam peluru.
13. Ubat berbentuk tablet. Gelatin digunakan sebagai lapisan luaran tablet untuk menjadikannya lebih keras.
14. Serbuk pencuci. Asid lemak untuk menguatkan campuran bahan kimia.
15. Cat. Asid lemak digunakan untuk menjadikan cat berkilat.
16. Tamborine. Dibuat daripada pundi kencing babi. Tak sangka alat muzik pun dibuat dari babi. Astaghfirullah..
17. Arak. Gelatin digunakan sebagai campuran di dalam arak untuk menjernihkan air.
18. Kertas. Gelatin tulang digunakan untuk mengeraskan kertas dan mengurangkan kelembapannya.
19. Heparin. Bahan yang digunakan untuk menghalang pembekuan darah, ia diambil dari mukus yang terdapat di dalam usus babi.
20. Sabun. Asid lemak dari tulang babi digunakan sebagai agen pengeras dan perwarna.
21. Gabus. Gelatin tulang digunakan sebagai pembalut.
22. Insulin. Diambil daripada pankreas babi kerana ia mempunyai struktur kimia yang paling hampir dengan manusia.
23. Yogurt. Kalsium daripada tulang babi digunakan di dalam sesetengah yogurt.
24. Rokok. Hemoglobin daripada darah babi digunakan sebagai filter yang bertindak sebagai paru-paru tiruan.
25. Filem fotografi. Gelatin tulang babi digunakan sebagai agen pelekat di atas filem itu.
26. Makanan anjing. Hemoglobin digunakan sebagai agen pewarna merah.
27. Terapi Photdynamic. Hemoglobin darah babi digunakan dalam ubat untuk merawat kerosakan retina. Ubat itu diaktifkan dengan pancaran laser pada mata.
28. Pelembap. Asid lemak daripada tulang digunakan sebagai bahan campuran di dalam pelembap.
29. Snek anjing. Dibuat daripada hidung babi yang digoreng.
30. Karyon. Asid lemak digunakan sebagai agen pengeras.
31. Kasut. Gam dari tulang babi digunakan untuk meningkatkan kualiti struktur kulit.
32. Brek kereta api. Abu tulang babi digunakan dalam pembuatan brek itu.
33. Ubat gigi. Gliserin daripada lemak tulang babi digunakan untuk menghasilkan tekstur ubat gigi yang halus.
34. Gam kayu. Gam yang kuat yang biasa digunakan di dalam industri berasaskan kayu dihasilkan daripada kolagen.
35. Topeng muka kosmetik. Diambil daripada kolagen babi untuk mengurangkan kedut.
36. Sumber tenaga alternatif. Bahan buangan daripada babi digunakan sebagai bahan bakar untuk menghasilkan tenaga elektrik.
37. Makanan tenaga. Diolah daripada kolagen babi untuk memberikan sumber protein yang murah kepada atlet bina badan.
38. Krim keju. Gelatin digunakan sebagai penstabil makanan.
39. Krim putar. Gelatin digunakan untuk membentuk teksturnya.
40. Pemanis. Prosin gelatin babi digunakan sebagai agen pembalut untuk memastikan ia menghasilkan tekstur yang dikehendaki pada liqourice, arak, gula, dan gula getah.
MENCARI YANG HALAL FARDU BAGI SETIAP MUSLIM
Banyakkan ‘khasiat’ haiwan ini? Tidak hairanlah haiwan ini adalah haiwan yang paling banyak diternak di muka bumi kerana kos perternakan yang murah dan menguntungkan! Nauzubillah..
Jika dilihat, banyak sumber dari babi digunakan untuk menghasilkan produk-produk harian kita. Apa yang mengejutkan, babi juga digunakan untuk membuat Tamburin (sejenis alat muzik), sungguh tidak disangka!


akta Keharaman Babi Dari Segi Psikologi..!

Babi adalah hewan yang diharamkan dalam ISLAM..kenapa?
Ya karena Allah memang telah mengharamkannya,jadi kita harus patuh.,

Berikut psikologi dari seekor babi:

1.Babi hidup lebih jorok dari hewan ternak lainnya

Agama samawi baik yahudi,nasrani dan Islam, sepakat memposisikan babi sebagai lambang keBUSUKkan dan keNAJISan.
Banyak orang mengungkapkan bahwa babi itu kalau terpaksa, mau makan kotorannya sendiri. Sementara hewan lainnya masih punya harga diri.
Mendingan mati dari pada makan kotorannya sendiri.

2. Nafsu sex yang sangat Aneh

Ini yang menarik. Pada kandang, yang berisi 2 ekor babi jantan dan 1 ekor babi betina.
Ternyata 2 ekor babi jantan tidak berkelahi untuk memperebutkan 1 ekor babi betina, tetapi yang terjadi adalah 2 ekor babi jantan tersebut malahan menyetubuhi secara beramai-ramai 1 ekor babi betina tersebut dan juga terjadi Homoseksual antara kedua ekor babi jantan setelah selesai dengan si betina.

3. Babi adalam hewan yang paling rakus

Ia makan semua makanan yang ada di depannya.
Jika perutnya telah penuh atau makanannya telah habis, ia akan memuntahkan isi perutnya dan memakannya lagi
untuk memuaskan kerakusannya, Ia tidak akan berhenti makan, bahkan memakan muntahannya.
Ia memakan semua yang bisa dimakan di hadapannya.
Memakan kotoran apa pun di depannya, entah kotoran manusia, hewan atau tumbuhan, bahkan memakan kotorannya sendiri, hingga tidak ada lagi yang bisa dimakan di hadapannya.

4. Babi adalah hewan pemalas

Ia sangat tidak menyukai sinar matahari,dan lebih suka berendam dalam lumpur yang kotor
Dan dia hanya melakukan makan,makan,dan makan.



bukti keburukkan daging babi..



Daging babi diharamkan oleh islam kerana Allah(Tuhan) tahu bahawa dalam daging tersebut ada parasit yang boleh membahayakan manusia. Oleh itu daging tersebut diharamkan. persoalannya kenapa jika Allah(Tuhan) menciptakan babi yang boleh membahayakan manusia?? Jawapannya adalah untuk menguji hamba-hambanya sama ada mengikut perintahNya atau tidak. Sebab itu dalam hidup ada susah dan senang.hehehe..
Dan tuhan tahu segala-galanya. Sebab tu Allah(Tuhan) larang hambanya makan babi. Lagi ada kes dimana seseorang itu boleh jatuh sakit kerana ulat didalam daging tersebut.  




Dalam satu ceramah tentang kesedaran halal haram dalam pemakanan, kata penceramah tersebut, secara puratanya, seorang manusia telah memakan seekor babi dalam masa 30 tahun tanpa kita sedari. Bila dicampur-campur bahan haram itu dari produk harian, seolah-olah seekor babi telah masuk ke dalam badan kita. Astaghfirullah..
Alhamdulillah, makin banyak produk halal yang dikeluarkan oleh orang Islam di atas hakikat produk haram bertopengkan produk halal. Terserah kepada kita untuk memilih mana yang baik untuk kita, jangan berkira untuk mencari yang halal dan semata-mata sedap sahaja. Halal haram harus diingat.
Secebis perkongsian dan renungan buat semua.
Sama-sama kita fikirkan.
HALALAN TOYYIBAH!!

menangislah selagi tangisan itu ada..

pernahkah anda menangis?
Jika menangis, apakah punca dan sebabnya?
Menangis adalah fitrah manusia tetapi sebab tangisan akan memberikan harga dan nilai tersendiri.
Allah yang menciptakan ketawa dan tangis, malah menciptakan sebab tercetusnya tangisan.
Banyak air mata mengalir di dunia ini. Sumbernya dari mata, mengalir ke pipi terus jatuh ke bumi.
Mata itu kecil namun ia tidak pernah kering. Ia berlaku setiap hari tanpa putus-putus. Seperti sungai yang mengalir ke laut tidak pernah berhenti! Kalaulah air mata itu terkepung, seperti air hujan, banjirlah dunia ini.
Menurut Ibnul Qayyim ada beberapa jenis tangisan antaranya ialah:
Menangis kerana kasih sayang dan kelembutan hati.
Menangis kerana rasa takut.
Menangis kerana cinta.
Menangis kerana gembira.
Menangis kerana menghadapi penderitaan.
Menangis kerana terlalu sedih.
Menangis kerana terasa hina dan lemah.
Menangis untuk mendapat belas kasihan orang.
Menangis kerana mengikut-ikut orang menangis.
Menangis orang munafik - pura-pura menangis.
Ada jenis tangisan nampak biasa sahaja tetapi air mata yang mengalir itu dapat memadamkan api neraka.
Ini disahkan oleh Nabi s.a.w dalam satu hadis, Rasulullah bersabda, maksudnya: “Tidaklah mata seseorang menitiskan air mata kecuali Allah akan mengharamkan tubuhnya dari api neraka.
Dan apabila air matanya mengalir ke pipi maka wajahnya tidak akan dikotori oleh debu kehinaan, apabila seorang daripada suatu kaum menangis, maka kaum itu akan dirahmati. Tidaklah ada sesuatu pun yang tak mempunyai kadar dan balasan kecuali air mata. Sesungguhnya air mata dapat memadamkan lautan api neraka.”
Tangisan yang dimaksudkan ialah tangisan kerana takut kepada Allah. Menangis kerana menyesal atas kesalahan dan dosa, malah tangisan takut kepada azab Allah sangat bernilai di sisi-Nya sehingga air mata itu boleh memadamkan api neraka.
Salman al-Farisi r.a berkata, sahabat-sahabatku menangis atas tiga perkara, iaitu:
Berpisah dengan Rasulullah dan kalangan sahabat. Ketakutan seorang yang perkasa ketika melihat malaikat Israil datang mencabut nyawanya.
Aku tidak tahu sama ada aku akan diperintahkan untuk ke syurga atau neraka.
Ada juga jenis air mata yang tidak bernilai di sisi Allah, malah kadangkala mendapat kemurkaan Allah. Antaranya menangis tengok filem Hindi serta menangis sehingga meratap dan memukul badan, malah merobek pakaian apabila ada kematian.
Tanda air mata rahmat sebagaimana diterangkan Rasulullah s.a.w dalam sabda yang bermaksud: “Jagalah mayat ketika kematiannya dan perhatikanlah tiga perkara, iaitu.
Apabila dahinya berpeluh.
Air matanya berlinang.
Hidungnya keluar cecair.
Simpanlah air mata tangisan itu semua sebagai bekalan untuk menginsafi segala kecuaian yang melanda diri, segala dosa berbentuk bintik hitam yang menggelapkan hati hingga sukar untuk menerima hidayah dari Allah s.w.t.
Justeru, serulah air mata itu dari persembunyiannya di sebalik kelopak mata, agar ia menitis, membasahi dan mencuci hati, sehingga ia putih kembali dan semoga ia dapat meleburkan dosa dan mendapat keampunan-Nya




Thursday, 15 September 2011

DIA sedang berbicara dengan kita...



SEMAKAN KEPUTUSAN PERMOHONAN KEMASUKAN KE IPTA
PROGRAM PENGAJIAN LEPASAN STPM/SETARAF (KES RAYUAN) SESI AKADEMIK 2011/2012







No Kad Pengenalan / My Kad:91010808****
Kategori:ALIRAN SASTERA : STPM 2010
Angka Giliran/No Matrik:SA8031013
Nama:NUR FATIN AFIQAH BINTI ABDULL MAJID


Dukacita dimaklumkan bahawa permohonan anda ke IPTA TIDAK BERJAYA bagi program
Pengajian Lepasan STPM/Setaraf
SESI AKADEMIK 2011/2012

Harap Maklum

tanggal 15 SEPTEMBER 2011..hari yg paling menyedihkn bg atyn cz sah2 direjek 4 msok IPTA..mak ihh,,,pedihnya hnya aku yg rasa..tp hairan..naper aku lgsg xley kuarkn air mata..adakah aku dah relakan segala2nya untk berlaku???mungkin la...lgipon aka da xletak sebarang harapn yg tinggi cz rmai yg pointer tggi xdpt kn??bia la...

hm.ALLAH sedang berbicara drn drimu wahai MANUSIA...bersabarlah...dia sedang menguji tahap keimananmu menhadapi ujiannya.....jgn sesekali menyalahkn takdirnya krana dia lbh tahu apa yg terbaek..mungkin buka rezekimu disini...berdoalah agr dikuatkn haty....jgn potos asa..

rezekiNYA amat luas terbentang didunia ini..cuma kita shja blom korek n gali shja...org yg hebat itu bukan pada kekuatkn tangan n tubuhnya..
bukan pd senjata canggihnya...
tapi...
pada kekuatan hati n imannya mengawal kemarahan n kesedihannya melawan nafsu amarah n kesedihan yg dihadapi..
sesungguhnya ALLAH SWT xkn m'bebankn hambaNYA dgn dgn ujian yg xmmpu tganggung oleh hambaNYA itu sendiri..sesungguhnya DIA itu MAHA ADIL lg MENGASIHANI..
yakin DIA..insyaALLAh DIA akn mbantumu...

hati....
ingin ku bicara denganmu...aku tahu kita xsekuat nabi untuk meredhai segala2nya...tp xslh bukan kalo kita mencuba mencontohi BAGINDA yg sentiasa sabar n tersenyum....bibirnya sentiasa menyebut nama KEKASIHnya..sweetkn??kita cuber erk??xslh mcuba benda baik..tabah setabah2nya...jgn terus menangis ....

kawan2..
aku turut berharap kalian bersabar....
xsusah jd sabar..
xrugi jadi insan yang penyabar..
cz sabar tu indah...
sebaik2 perbuatan..
banyak yg kita dpt kalo kita bersabar..
pahala??sudah pasti...
contohi BAGINDA SAW insan yg paliiiiiinngg....penyabar...
berkat kesabarannya ISLAM berkembang kepelusok DUNIA...
berkata kesabaranya juga...dalam diam ABU JAHAL mengakui ketakutanya kepada junjungan kita sorang ni..
buka senang nk robohkan tembok keegoan manusia yg terlalu ego tu..palliiingg...ego..
sabar ya???
di sebalik kesusahan ader kesenangan...
disebalik kesedihan ader kebahagiaan...







AMIN...